Salgsbetingelser

SALGSBETINGELSER

 

For at både du og vi skal føle oss trygge ber vi deg lese dette før du bestiller var hos oss

***

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil, lagerbeholdning og endring i priser i vår nettbutikk.

Personer som bestiller hos oss må være over 15 år, kreditt kjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år. Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille.

***

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner (NOK) inkl 25% mva.

 

***

En vare er ikke reservert selv om den blir lagt i handlekurven, det vil si at den kan fortsatt kjøpes av andre kunder.  Du kan derfor oppleve at et produkt kan legges til å handlekurven, men at du ikke får fullført bestillingen. 

***

Vårt mål er å ekspedere kundene så raskt som mulig. I høysessong, høytider og travle dager kan det ta noen ekstra dager før vi får behandlet bestillingen. Men vi gjør vårt ytterste for at varene skal bli sendt innen 4 til 10 virkedager og innen 30 dager.

Ved brodering og trykk kan det bli noen ekstra dager, men vi leverer så raskt vi kan :)

Våre varer blir sendt via PostNord og kan hentes på en av PostNord sine utleveringssteder.

Du kan også velge å hente varene i butikk i åpningstidene.

Du vil da få beskjed så fort varene er pakket og klare for henting.

Det er kjøpers ansvar å sørge for at den adresse, mail og telefonnummer som blir oppgitt ved bestilling er korrekt.

Du vil motta informasjon om din sending når varene er klare.

Uavhentede pakker som sendes i retur vil bli debitert for frakt/returfrakt, samt service honorar pålydende 500,- eks mva. Du vil ikke få refundert produkter som er brodert eller trykket. Er totalen på din ordre lavere en kostnaden for frakt/retur og service honorar vil du ikke få refundert noe hvis pakken sendes i retur.

Ønsker du at ordren sendes på nytt, kan vi gjøre dette mot et gebyr på 250,- som må forhåndsbetales. 

Vi sender pakker over hele landet med , og har en fast frakt pris med PostNord på 99,- som dekker porto og andre utgifter. Du kan også velge sending med f eks Posten mot ekstra gebyr.

Vi har også mulighet til å sende pakker med Mypack Home Small for 69,-, da må samlet vekt på varene inkludert emballasje veie under 2 kg og være innenfor målene 40 x 25 x 12 cm. Pakken sendes da med sporing, men det vil ta ca 1-4 dager fra du får varsel om sending til det kommer opp info i sporingen. Det er først når sendingen er ankommet sorteringsterminalen at det kommer oppdatering. 'Mypack Home Small distrubiteres av Posten/Bring etter sortering på terminalen og vil derfor følge posten/brings utleveringstider med levering annenhver dag.

Bestiller du med dette fraktalternativet og det viser seg at din ordre er utenfor disse målene/vekten vil ordren din bli endret til vanlig PostNord sending, og prisen endres til 99,- for sendingen. Denne endringen skjer etter at vi har mottatt ordren din. Har du betalt med kort/vipps vil du få en tilleggsfaktura for resterende beløp. 

Handler du for mer enn 850,- spanderer vi frakt.*

Vi forbeholder oss retten til å endre til billigste fraktalternativ ved fri frakt.

*Gjerdeutstyr og klubbklær går ikke under frifraktgrensen. Og det er egne priser for sending av fôr og utvalgte tilskudd, se mer info på fôr siden. Eventuelt ta kontakt med oss, post@hesteprodukter.no.

KLUBBKLÆR

På grunn av covid-19 har dessverre en del av innkjøpsprisen økt som følge av dårlig kronekurs. Vi velger å ikke sette opp prisene på selve produktene ut til klubbene. Men disse vil ikke lenger gå under fri frakt grensen. Det vil si at det vil tilkomme frakt på alle ordre med klubbklær (gjelder ikke klubbklær fra Kingsland).

***

Vi har avtale med Klarna Check Out som gjør det enkelt for deg som kunde å betale. Med Klarna Check out kan man velge å betale med Visa/Mastercard, faktura eller delbetaling.

***

Bestiller du varer vi er utsolgt for, og vi ikke kan bestille dem i løpet av kort tid vil du få beskjed. Er det varer som haster, send oss gjerne en mail så prøver vi å hjelpe deg samme dag.

***

RETUR

Du har krav på 14 dagers ubetinget angrerett i henhold til "angrerettloven" (Lov 20. juni 2014 nr. 27 om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).

Det er ingen krav om grunn til angrerett, men vi setter pris på om du kan gi oss en liten forklaring.

For at du skal kunne kreve din rett, må du gi oss beskjed skriftlig innen 14 dager etter at du har mottatt varen at du ønsker å angre.

Varen som returneres må være i slik tilstand at dens verdi ikke er foringet, alternativt vil den reduserte verdien trekkes fra retursummen i hhl. til angrerettloven.

Forbrukeren har rett til å teste/undersøke varen for å anse den art, egenskaper og funksjon. Men det skal ikke være på en slik måte at varen taper sin funksjon, art eller egenskaper (for evt. vidresalg).

Forbrukeren skal være nøye og forsiktig i sine undersøkelser. Er det nødvendig å bryte forseglingen, skal dette gjøres på en skånsom måte.

Vil du lese mer om "angrerettloven", kan du besøke nettsidene til Barne- likestillings- og inkluderingsdepartementet.

(angrerettloven gjelder ikke ved uavhentede pakker som sendes i retur)

Hvordan benytter du deg av angreretten?

Alle våre sendinger skal innholde et angrerettskjema, vennligst benytt dette skjemaet når du skal angre ditt kjøp.

Hvordan skal jeg opplyse om at jeg ønsker å benytte angreretten?

Meld fra skriftlig til vår epost: post@hesteprodukter.no merk eposten med; Angrerett + bestillingsnummeret i emnefeltet. 

Husk at dette må skje senest 14 dager etter at varen er mottatt, returen må også være postlagt innen 14 dager fra du har mottatt ordren din. 

Hvordan pakker og sender jeg varen i retur?

I utgangspunktet skal varen sendes tilbake i samme tilstand som den ble mottatt i, sørg for at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke tar skade i returen. Du er ansvarlig for pakken frem til den er i våre hender, så ta vare på kvittering og evt. sporing.

Du kan ikke benytte deg av angrerett ved brodering og/eller trykte av produkter (gjelder også klubbklær). Da disse lages på bestilling fra deg. (Gjelder ikke reklamasjon) 

All retursendig SKAL avtales via mail, deretter send varen til:

RMZ Company AS avd Hesteprodukter

Lågendalsveien 121

3619 Skollenborg

Varer sendt i postoppkrav vil ikke bli hentet ut!!

 

REKLAMASJON/BYTTE VARE

Feil eller skade på varer skal meldes umiddelbart eller innen 14 dager. Ta kontakt med oss via mail for videre håndtering ved feil/skade på varen.

***

VIKTIG VEDR BYTTE AV PRODUKT

Du kan bytte en vare hos Hesteprodukter ved å returnere uønsket vare og legge inn en ny bestilling på ønsket vare på vår nettside.

Det er dessverre ikke mulig å sende en vare i retur og motta ny størrelse/produkt automatisk.

Når vi mottar returpakken blir beløpet tilbakebetalt/slettet fra fakturaen. Du bestemmer selv om du vil vente på tilbakebetalingen før du legger inn en ny bestilling. Vær oppmerksom på at varen kan bli utsolgt!

(gjelder ikke klubbklær eller personaliserte produkter)

***

Om returen gjelder reklamasjon, SKAL varen være vasket og rengjort.

Disse reglene gjelder UTEN unntak.

Send pakken tilbake i orginal innpakning godt pakket inn med betalt returfrakt. Pakken må ikke sendes i postoppkrav!

***

Vilkårene for at varen skal kunne byttes, er at varen er ubrukt, i orginal innpakning med alle merkelapper festet på som da du fikk varen, varen må være uskadd og ren uten flekker/sminke og angrerettskjema skal være fylt ut. Send oss en mail med at du ønsker å returnere varen.

***

ANGREFRIST

Angrerett loven gjelder kun ved forbruker kjøp. Retur kostnadene bæres av forbrukeren (jf. angrerettloven §15 første ledd)

***

Selger vil aldri betale returfrakt for kunde med mindre selger har sendt feil vare eller varen har feil og/eller mangler. Sender kunde varer i retur vil kostnadene påløpe kunde, IKKE selger.

***

BRUK AV RABATTKODER

Rabattkoder gjelder kun lagerførte varer og kan ikke benyttes på blant annet bestillingsvarer, klubbklær, gjerdeutstyr, Kingsland Classic, utvalgte tilskudd og fôr om ikke annet er oppgitt. Er du usikker på om det du ønsker gjelder din rabattkode ta kontakt med oss :)

Har du fått rabattkode i nyhetsbrevet og det står nesten alle varer? Se beskrivelse over!

Prøver du å bestille et produkt vil du få beskjed når du taster inn rabattkoden i kassen om den er gyldig på produktet du ønsker å bestille.

***

SPESIAL BESTILTE VARER OG BRODERING/TRYKTE PRODUKTER HAR IKKE I RETUR/BYTTERETT! DETTE GJELDER OGSÅ KLUBBKLÆR